Pazartesi, Şubat 01, 2010

Ahhh,şu Osmanlıca!...

çocuklar gibi şenim seyirci! :)) kendimi derslerimden uzak tutmak için hiç çaba sarfetmesem de onlar beni bırakmıyor bir türlü,zira belli olmayan sınav sonuçlarım vardı ve ben merakla sonuçları bekliyodum,nihayet öğrendim kalacam derken bütün derslerimden geçmeyi başarmışım!:)) bir ilkokul çocuğu gibi sevinçliyim! :))) bizim dersler ne zordur bilmezsin sen seyirci!..ama çok şükür ki bir dönem daha düşmeden kalkmadan geride kaldı.. :P
bu  çocuksu sevincimi de sizinle paylaştığıma göre konuyu değiştirebilirim;bugünlerde Osmanlıcaya fena halde takmış vaziyetteyim..elime geçen tüm eski metinleri okumak için çırpınıyorum,dedemin kitaplarını karıştırıp eskiyazı bir kitap bulunca havalara sıçrıyorum;okumakta her ne kadar çok başarılı olamasam da ilgimi çekiyor Osmanlıca metinler.sizde buna olan ilgimi  fark etmişsinizdir blogumdaki slayttan :) kendimi bu konuda geliştirmeye çalışıyorum ne işime yarayacak bilemiyorum ama işte,merak bu!kitap metinlerini ve Türkçe kelimeleri okumak her zaman daha kolaydır ancak araya Osmanlıca,Arapca,Farsça kelime ve tamlamalar girince iş biraz karışıyor hele bir de metin el yazmasıysa görün bendeki sinir krizini..bu kriz metni okuyamamaktan ötürü ortaya çıkan bir kriz tabi ki!resmen boğuşuyorum kitapla eviriyorum yok çeviriyorum yok,okuyamıyorum! :(  bende şimdi inatla üzerine gidiyorum bu işin;elimden kurtulamicaksın Osmanlıca!haa tabi bir de Osmanlıca yazmak var ki onu hiç sormayın derim o iş okumaktan daha  bi karışık,üzerime gelmeyin;okumayı bi tam olarak çözeyim,sıra yazmaya da gelecek!
Osmanlıca meraklılarına saygılar efendim .. :)

2 yorum:

  1. İlk defa bir Osmanlıca yazıyı inceledim. Daha önce çok benzer yazılar görmüştüm ama ilk defa acaba okumak nasıl bir duygu diye üstteki Osmanlıca gazeteyi inceledim. Allah sabır versin :)

    YanıtlaSil
  2. evet gerçekten çok zor bi uğraş,uğraş uğraşabiliyosan yani! :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails