Salı, Eylül 22, 2009

İLHAN İREM'DEN


 Bu yazıyı büyük usta,çok sevdigim,İlhan İrem hakkında yazmak istedim.biyografisinden ya da sanat geçmişinden bahsetmek istemiyorum,bu bilgileri edinmek isteyen  internetten kolayca ulaşabilir;hakkında yapılmış bir sürü site,haber var..ben bunlara değinmek istemiyorum,belki bir gün onu da yaparım ama bugün bundan değil onun bende yarattığı etkiden,ona olan aşkımdan bahsetmek ve birkaç tane de şarkı sözü yazmak istiyorum en sevdiklerimden.. :)

Onun müziğiyle tanışdığımda kaç yaşımdaydım tam olarak hatırlamıyorum..çok küçük sayılmazdım ama.biz her yaz köyümüze gider,fındık toplardık.o zamanlar çok şenlikli olurdu bizim evin etrafı,harmanımız..hemen yanımızda eski aile konağımızda,büyük amcalardan biri otururdu ailesiyle fındık zamanı.Amcanın bizden büyük çocukları vardı,yani biz çocuktuk onlarsa genç..gençlik damarda ya babalarının arabalarında ya da ele geçirilen her hangi bir arabanın teybinde kasetler dinlerlerdi.işte böyle bir günün yaz sıcağında kulağıma  o çocuk halimle beni cezbeden,bir müzik gelmiş,çalan şarkının notalarının  hızı rüzgarıyla beni serinletmişti sanki!Çalan şarkı Don Kişot'tu.."yeldeğirmenlerine karşı Don Kişot muyum?uçuyorum durmadan ben pilot muyum?!"diyordu şarkı..çok hoşuma gitmişti!yaa ben bu sesi bir yerden tanıyorum dedim kendi kendime,demek ki daha önceden başka şarkılarını duymuştum belki yine abilerimizin çalan kasetlerinden?..
İşte ogünden sonra onu dinlemek,onun şarkılarını öğrenmek benim için bir düstur haline gelmişti!zamanla ne kadar albümü varsa topladım.o yetmedi plaklarına sardım,elimden geldiğince plaklarını topladım!bu süreçte o ortalarda yoktu,kayıptı sanki!ne gazetelerde artık ne de televizyonlardaydı kendi felsefesini yaratım süreci içinde belki bir inziva dönemindeydi..biz hep onu bekledik o dönemde.ben eskilerden,onun eski hayranlarından ona ait hikayeler toplamaya çalıştım aynı zamanda..o git gide büyüdü,büyüdü..tavrı büyüdü,müziği büyüdü içimde..ama öyle bir an gelmişti ki,onu görmek ve hayatımda bir kez bile olsa onu canlı dinlemek istiyordum artık!sonunda o da oldu :) bir degil iki kere hem de!hayatımın en güzel iki gecesiydi..inanılmazdı..

Kısaca böyle benim İlhan İrem maceram.yani epeyce kısa halidir bu!özetin özeti gibi..bana o gün ne yaptı ya da ben o gün nasıldım da böyle kapıldım ona bilmiyorum ama bu resmen aşktı ve hep öyle kalacaktı,bütün İlhan İrem sevenlere..ışık ve sevgiyle..   :))






 BEN DEĞİLİM

Yıllardan sonra,bu akşam ilk defa..

Anılar içinde başbaşayız seninle
Yıllanmış mektuplar,sararmış resimler
Hepsi de birer birer gözyaşlarım gibiler
Dokunmayın bu akşma gözyaşıyula dloyulum 
Artık resimlerde kalmış bir sevdanın kuluyum..


Hayır ben değilim,ben olamam yanında ki
Hayır ben değilim,yanı başında ki
Böylesine dopdoluyken bugün gözlerim
Nasıl da gülmüşüm şu resimlerdeki gibi

İçimden geliyor herşeyi yakıp yıkmak

Ne bir mektup ne bir resim hiçbir şey bırakmamak..
Bu akşam sana ait ne ne varsa yakacağım
Anılarla beraber bende yok olacagım..


-------------------------------------------------------------------------------
    DON KİŞOT

Sesleriniz cılızlaştı dostlar, yankılanmıyor
Yollarımız gitgide uzaklaşıyor
Mavi kubbeli bir odada, koro halinde
Bağırıp durmayın yeter, Daha çok ver diye
Veremem veremem veremem veremem
Bir kalbim kaldı
Veremem veremem veremem veremem
Onu aşk aldı
Veremem veremem veremem veremem
Adresim saklı
Veremem veremem
Gelmediğiniz orası kaldı
Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişotmuyum?
Uçuyorum durmadan ben pilotmuyum
Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişotmuyum?
Dilimde hep aynı şarkı
İdiyot muyum?
Seyretmesi keyifliydi dostlar, uzaktan sizi
Üç perdelik komedi, oyunlar bitti
Ne alkışlayın ne de ağlayın kapandı perde
Ne anladıysanız onu düşünün sadece
Veremem veremem veremem veremem
Bir kalbim kaldı
Veremem veremem veremem veremem
Onu aşk aldı
Veremem veremem veremem veremem
Adresim saklı
Veremem veremem
Gelmediğiniz orası kaldı
Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişotmuyum?
Uçuyorum durmadan ben pilotmuyum
Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişotmuyum?
Dilimde hep aynı şarkı
İdiyot muyum?
Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişotmuyum?
Dilimde hep aynı şarkı
İdiyot muyum?
Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişotmuyum?
Uçuyorum durmadan la la la laaaa..



--------------------------------------------------------------------------
    BİR YILDIZ

Akşam üstleri insanlar
Yorgun eve dönerken
Zaman sevmek için çok geç
Uyumak için se erken

Siyahlaşan maviliklerde
Bir sarılık
Bir yıldız görürüm
Boşlukların ortasında
Ağır ağır yanıp sönerken

Işıltılar içinde 
Tutsaklığı yaşarlar
Bana benzer göklerde 
Çivilenmiş yıldızlar

Işıltılar içinde 
Tutsaklığı yaşarlar
Sanatçılara benzer 
Göklerde ki yıldızlar 
Akşamüstleri rüzgarlar 
Deli deli eserken
Akşamüstleri yağmurlar 
Şakır şakır yağarken

Bulutların arasında 
Bir sarılık 
Bir yıldız görürüm
Boşlukların ortasında 
Ağır ağır yanıp sönerken

Işıltılar içinde 
Tutsaklığı yaşarlar
Bana benzer göklerde 
Çivilenmiş yıldızlar

Işıltılar içinde 
Tutsaklığı yaşarlar
Sanatçılara benzer 
Göklerde ki yıldızlar

3 yorum:

  1. heheeey gidi günler....Ben de az gitmedim o köye ve senin sayende -senin kadar olmasa da - ben de bir İlhansever oldum :) O'nu keşfettim. Beni eskilere götürdün be kuzen kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. canım yaa evet ilhan büyük bir aşk, bazılarımız için bu şarkıları ne kadar çok dinlemişizdir birlikte, hüzünlenerek ya da gülümseyerek..yüreğine sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. bu ve bunun gibi bir çok ilhan irem şarkısında yıldızlara bakarak hayaller kurmuşuzdur........
    hangisi gerçek oldu bilemem ama aslın hiçbiri sanırım.....
    neyse fındık toplamaya devam artık o abilerimizden uzakta.......

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails