Pazartesi, Eylül 07, 2009

KİTAPLARDAN NOTLAR-1

Az önce,yıllar önce tuttuğum bir defter elime geçti.okuduğum kitaplardaki altını çizdiğim cümleleri not ettiğim bir ticari broşür defteri :) eskiden beri severim ben böyle muhasebe defterlerini neden bilmiyorum.onlardaki yatay,dikey,tek,çift,renkli çizgiler yüzünden belki..muhasebeyi de hep sevdim aslında,hiç çalışmadan geçtiğim derslerdendi.bu defteri bir çeşit hayat muhasebesi yapmak için tuttuğumu hatırladım sonra.bir şeyler yazdığımı biliyorum ancak şuan o yazılar artık bu defterde yok,çünkü o sayfaları koparıp atmışım sanki hayatımdan atmak ister gibi..sanırım iyi de yapmışım.şimdi başka bir hayatın denizinde yüzmeye çalışıyorum pek bir şey değişmemiş gibi görünse de bir şeylerin değişimi için henüz erken sanırım..bekleyip görmek,yaşamak ve tatmak gerek.

İşte bu defteri bulunca,aslında bunun gibi bir sürü defterim vardı ama naaptım onları bilmiyorum,içindekileri buraya yazmak,sizlerle paylaşmak istedim.bu serinin ilk yazısıyla başlıyorum,iyi okumalar.


"Benim dilimden konuşabilen tek kişi sendin ama sen de bu dili tersten konuşuyordun!Bu aslında bizim ikizruhluluğumuzdan kaynaklanıyordu çünkü biz birbirimizin aynasıydık ve gerçeğimizi tam tersi yansıtıyorduk.Senin ruhun benin ruhumun aynadaki yansımasıydı.Bu nedenle,konuştuğum dili tersten konuşuyordun."


Sanki benliğimin bir yanı,hani olanca karmaşıklıklarıyla bir ağacın yaprakları karartıdan aydınlığa geçiverirler ve insan bir öğenin ışıltısına gömülüş tam olarak nerede başlar bir türlü çıkartamaz ya öyle,bir başka boyuta kayıveriyordu."
                         Vladimir NABOKOV/İnfaza Çağrı

                                                                    &&

 "İnsanlar iyiye doğru götürülemezler;ancak şuraya-buraya götürülebilirler.İyi,olgu uzamının dışında yatar."

"Yalnızca tinle üflenmiş boş bir balon  gibi ortalıkta gezinmek zorunda olmak utanç verici bir şey."

"Nedensel bakış biçiminin  baştançıkarıcılığı kişiyi "tabi ya-bu böyle olup bitmiş olmalı" demeye götürmesindedir.Oysa kişi şöyle düşünebilmeliydi:bu, böyle ve başka birçok farklı biçimde de olup bitebilirdi."
                              J.L. BORGES /Alçaklığın Evrensel Tarihi                                                                                                                                                            
                                                                        &&

"Tek bir insanın yaptığı,sanki bütün insanlar tarafından yapılmış gibidir.Bu nedenle,cennet bahçesindeki söz dinlemezliğin bütün insanlığı kirletmesi haksızlık sayılmaz."


"..........gerçeğin çoğunlukla bizim gerçek hakkındaki beklentimizle örtüşmediğini düşündü;kendine özgü bir mantıkla,belli bir duruma ilişkin bir ayrıntıyı önceden kestirmenin,onun gerçekleşmesini önlemek demek olduğu sonucuna vardı.Bu cılız büyüye dayanarak,sırf gerçekleşmesinler diye en korkunç ayrıntıları gözünün önüne getirdi."
                             J.L.BORGES/FİCCİONES,Hayaller ve Hikayeler

                                                                     &&



"Her şey nasıl da böyle göz açıp kapamadan gerçekleşiyordu.Mutluluk denen şey nasılda hemen bir  yol kenarında karşısına çıkıveriyordu insanın.Ne kadar güzel ve hoş,ne kadar da geçiciydi!"

"Goldmund şimdiye kadar sahip olmadığı,başkalarında görüp gülümseyerek geçtiği ya da imrendiği bir şeyi ele geçirmişti:Bir hedef.Bir hedefi vardı şimdi,belki bu hedefe erişecek,belki o zaman bütün savruk yaşamı yüce bir anlam ve değer kazanacaktı."

"Acı ve hazzın birbirine tıpkı iki kardeş gibi benzeyebileceklerini görüp anlaması,nedense harikulade bir sürpriz gibi kendisini şaşırtmıştı."

"Tanrı dünyayı kötü yarattı,bu dünyayı övmemiz için neden yok,kendisini de övmüşüm ya da yermişim umrunda değil pek.Dünyayı kötü yarattı Tanrı.Ama göğsümdeki ağrılarla barıştım,bu doğru.Eskiden acılara o kadar katlanamazdım,bazen ölmenin benim için kolay olacağını düşünmüşsem de,bir yanılgıdan başka bir şey değildi bu."


                                                       H.HESSE/Narziss ve Goldmund          

                                                                  

                                   

3 yorum:

  1. Değişik bir yazı olmuş. Yani okuduğun kitaplardan altını çizdiğin yerleri (yada not aldığın, sonuçta aynı şey) yayınlamak. Sınırım kendini anlatmanın en kolay ve güzel yolu. Sonuçta senin bugünlere gelmende o kitapların ve özellikle altını çizdiğin yerlerin etkisi büyüktür. Sanki "seni büyütüp bugünlere getiren onlardır" demektir gibi oldu ama sanırım anladın sen anlatmak istediğimi :)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim,begenmene sevindim.dogru tespit aslında okudugum kitaplar ben olmamda çok etkili olmuştur.en güzeli de kendini okudugun kitabın sayfalarında bulmak;o ana kadar düşündügün ama dile getirmedigin şeyleri bir anda bir cümlede bulursun işte tam o an karşındadır!o hazzı okuyanlar bilir.işte o notlar birazda bu haz adına tutulmuştur,unutulmasın diye :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel notlar,bu huy bende de var :)Hatta bu notlardan kendi ajandama da notlar almalıyım.
    "".....Mutluluk denen şey...Ne kadar güzel ve hoş,ne kadar da geçiciydi!"

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails