Cuma, Ağustos 12, 2011

PETER SELLERS - Being There

   Kendime farklı bir zaman ayırıp, uzun zamandır yapmadığım şeylerden biri olan evde yayıla yayıla film izlemek, bu aralar hoşlandığım ve beni mutlu eden bir eylem..Aslında sevgili tezimle uğraşıp, ona daha çok vakit ayırmam gerekirken, sanırım ondan adım adım kaçmanın yollarını arıyorum bilinçaltımda :) bu yüzden, kitap,dergi okuma; film izleme gibi eylemler beni çok cezbediyor, kendimi bu tür eylemlere verdim,kaptırdım gidiyorum!
    Yakında izlediğim filmlerden biri de çok beğendiğim hani o hepimizin bildiği "Pembe Panter" filmlerinin komik dedektif karakterini canlandıran Peter Sellers'in 1979 yılında çekilmiş olan bir hayli eski ama bir o kadar da etkileyici filmi "Being There"..Bu film sayesinde kendisine olan sevgim bir kat daha arttı ve bende tüm filmlerini izleme arzusu doğurdu.Hatta hepsini izledigim dublajlı, Pembe Panter serisini, dublajsız alt yazılı olarak yeniden izlemeleyim..ama nerden bulacagım onu pek bilemiyorum açıkcası.
     Filmde "Chance "(Şans)(P.Sellers),kendini bildi bileli yaşlı ve zengin bir adamın evinde yaşamaktadır,onun bahçesiyle ilgilenmektedir.Hiç sokağa çıkmamış,hayata dair bildiği hemen her şeyi televizyondan öğrenmiştir!Yaşandığı her alanda bir tv bulunmaktadır,tvsiz hiçbir iş yapamaz.Hiçbir hukuki kaydı yoktur,adeta hiç yaşamamış gibidir,bu saf yaradılışlı adamın hayatı yaşlı ev sahibi ölünce birden bire değişir...ama ne değişme :) gerisini bence izleyerek öğrenin.Çok tatlı,bazen güldüren, bazen ağlatan çok duygusal ve trajikomik bir film.Ve Sellersin performansı muhteşem;öyle bir adam ancak böyle bir doğallıkla oynanabilirdi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails